چرا بازار دوربین مداربسته از رونق افتاد؟

رکود-بازار-دوربین-مداربسته,,دلایل کاهش فروش و رکود در بازار دوربین مداربسته چیست
می توان گفت اوج شکوفایی بازار دوربین مدار بسته در ایران بین سال های 82 تا 92 بود. گرچه این بازار پیش و پس از این دوره هم افت و خیزهای خود را داشته اما این روزها بیشتر فعالان این بازار معتقدند که این بازار دوران اوج خود را پشت سر گذاشته. در این مطلب صحت این موضوع و دلایل آن را بررسی می کنیم.

آیا فروش دوربین مداربسته در ایران کمتر شده؟

واقعیت این است که حجم فروش تجهیزات مداربسته در ایران در سالهای اخیر هم عدد نسبتا بزرگی است.. شرکتهای بزرگ هنوز هم فروش ماهیانه میلیاردی از محصولات مداربسته دارند و چرخه پولی بزرگی در این بازار وجود دارد. البته این فروش دیگر رشدی ندارد، مقدار فروش محصولات مداربسته چندین سال است که به رقم ثابتی رسیده و این سهم فروش بین برندها، فروشندگان و شرکت های مختلف جا به جا می شود.

اگر فروش زیاد است پس مشکل از کجاست؟

فروش ثابت و رشد ورود به بازار
در دوران رشد بازار دوربین مداربسته، تصورات زیادی در مورد پرسود بودن این بازار به وجود آمد که البته تا حدی هم واقعیت داشت. بسیاری از فعالین امروز بازار دوربین مدار بسته افرادی هستند که در آن روزها با تصور سود بالا وارد این بازار شده اند. اما مشکل اینجاست که با توقف رشد فروش محصولات مداربسته هنوز هم افراد جدید وارد این بازار می شوند. در نتیجه سهم ثابتی از بازار باید بین افراد بیشتری تقسیم شود.
فروش برندها به جای متفرقه ها
در سال های اخیر بازار سیستم های مداربسته به سمت فروش برندهای معتبر به جای محصولات متفرقه رفته است. طبیعتا برندها قیمت مشخصی در بازار دارند و دسترسی به قیمت آنها هم برای مشتری ساده تر است، در نتیجه میزان سود ناشی از فروش محصولات مداربسته در طول زمان کاهش می یابد. البته جایگزین شدن برندها به جای اجناس متفرقه تا حدی اعتماد مردم به بازار دوربین را افزایش داده و از بی اعتماد در بازار کاسته است، و این روند از افت شدید خرید محصولات مداربسته جلوگیری کرده است.
رقابت در قیمت
با افزایش رقابت در بازار دوربین مداربسته به علت های مختلف، فعالین این بازار مجبورند برای فروش محصولات خود تلاش بیشتری بکنند. در این بین هر یک از شرکت ها از روشی خاص برای جذب بیشتر مشتری استفاده می کند اما روشی که همه به اتفاق بر تاثیر آن باور دارند کاهش قیمت محصولات برای جذب مشتری است. البته رقابت در قیمت مثل یک شمشیر دو لبه عمل میکند. با ارزان تر فروختن محصولات سود ناشی از فروش هم کاهش می یابد پس فروشنده مجبور به فروش حجم بیشتری از محصولات برای به دست آوردن سود قبلی است.
در این بین شاید تصور شود مشتری تنها برنده است، اما با کاهش سود، شرکتها و فروشندگان مختلف به فکر گرفتن سود بیشتر از روشهای دیگر (مثل کاهش کیفیت نصب، کاهش کیفیت تجهیزات جانبی، دریافت هزینه های بی دلیل و ...) می افتند که در نهایت به ضرر مشتری تمام شده و اعتماد در بازار را هم از بین می برد.

عاقبت چه خواهد شد

تجارب قبلی در بازارها مشابه (مثل بازار کامپیوتر) نشان داده با گذشت زمان و کاهش روند ورود به بازار، ثبات بازار بازخواهد گشت اما شاید هرگز بازار دوربین مداربسته به سوددهی سال های اوج خود باز نگردد.


پکیج دوربین مداربسته هایک ویژن  قیمت دوربین مدار بسته   نصب دوربین مدار بست تهران  هایک ویژن

چطور در بازار دوربین مداربسته موفق باشیم؟

دوربین-مداربسته-بازار,,فعالیت در بازار دوربین مداربسته
بازار دوربین مداربسته بازار بزرگی است که تا 3 سال قبل یک بازار در حال رشد به شمار می رفت اما امروزه دوران رشد خود را پشت سرگذاشته و با ثبات تر شده است. البته سیل افراد تازه وارد به این بازار هنوز متوقف نشده و این موضوع رقابت را برای بسیاری از فعالان سخت کرده است. در این مطلب می خواهیم در رابطه با نحوه کار دقیق در بازار دوربین مداربسته بیشتر صحبت کنیم.

رقابت بیشتر یعنی شرایط سخت تر

زمانی که در هر بازاری رقابت افزایش می یابد، به خودی خود عده ای از افراد فعال در این بازار کسب و کار خود را افزایش می دهند. تمرکز شما باید بر روی عملکری موثرتر باشد تا بتوانید کسب و کار خود را در دوره سخت بازار حفظ کنید. موثر عمل کردن اصول کلی خاصی دارد که در این مطلب در مورد چند روش آن صحبت می کنیم:

1 - دایره تخصصی کار خود را مشخص کنید

یکی از اصول کلی فعالیت در هر کسب و کاری، اجرای تخصصی آن است. سعی کنید بازه فعالیت و محصولات خود را مشخص کنید و خارج از این بازه فعالیت نکنید. این یعنی مثلا مشخص کنید که تنها می خواهید در زمینه فروش محصول یا نصب آن فعالیت کنید. یا فقط بر روی دو برند مشخص از دوربین مدار بسته کار می کنید. پریدن از شاخه ای به شاخه دیگر تمرکز شما را بر روی هدف اصلی از بین می برد و باعث می شود در نهایت منفعت پایینی از همه آنها به دست آورید. سعی کنید در بخش هایی فعالیت کنید که اطلاعات خوبی از آنها دارید و با مشکل کمتری در آن روبه رو هستید.

2 - گستره کار خود را افزایش دهید

نخصصی کار کردن به معنای کوچک بین بودن نیست. سعی کنید زمینه های تخصصی نزدیک اما متفاوتی در بازار داشته باشید. مثلا در کنار دوربین مداربسته بر روی دستگاه های دزدگیر، سیستم اعلام حریق و فعالیت های نزدیک دیگر هم کار کنید. زمینه های جدید را پیدا کرده و آنها را به صورت تخصصی یاد بگیرید تا بتوانید بیشتر و موثرتر پروژه بگیرید. در بسیاری از پروژه های امنیتی نیاز به انجام همزمان چند خدمات وجود دارد. سعی کنید مواردی را انتخاب کنید که به هم نزدیک و مرتبط باشند تا بتوانید برای یک مشتری چندین بار کار کنید.

3 - بیشتر تلاش کنید

طبیعتا در شرایط سخت بازار اولین گروهی که حذف می شوند افراد کم توان هستند. پس باید بیشتر کار کنید. بازارهای مدرن دیگر مبتنی بر حضور در مغازه نیستند. شما نمی توانید تنها با نشستن در مغازه و دفتر خود مشتری جدید به دست آورید. سعی کنید از تمام وقت های اضافه برای انجام فعالیت های تبلیغاتی، آموزشی و تحقیق بازار استفاده کنید.

4 - تبلیغات چندگانه داشته باشید

سعی کنید تبلیغات را در یک زمینه محدود نکنید. روشهای تبلیغات هم بازه زمانی و دوره تاثیر خاص خود را دارند. برخی روش ها فصلی هستند و برخی پر هزینه. برای گرفتن بیشترین نتیجه باید سعی کنید از روش های مختلف تبلیغاتی بهره ببرید.

5 - به بازارهای جدیدتر فکر کنید

در طول فعالیت در زمینه دوربین مداربسته همیشه به بازارهای جدید هم فکر کنید. قرار نیست شما تمام عمر خود را در یک بازار فعالیت کنید. بازارهای جذاب و پرسود هر روز در حال ایجاد شدن هستند و افرادی در این بازارها برنده اند که سریع تر وارد آنها شده اند. در کنار فعالیت در زمینه دوربین مداربسته به بازارهای جدید دیگر مثل توریسم، ای تی، پوشاک و ... هم فکر کنید. با دیدن هر کسب و کار به شرایط و سود آن فکر کنید. شاید یکی از همین کسب و کارها آینده خوبی برای شما ایجاد کند.

قیمت پک دوربین مداربسته  قیمت دوربین مداربسته   شرکت نصب دوربین مدار بسته  هایک ویژن

جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.